ההיסטוריה והסטטיסטיקות של יום הרווקים הסיני

אז איך בעצם החל יום הרווקים הסיני? איך הוא הפך להיות פופולרי כל כך בכל העולם? מהם המוצרים הפופולריים ביותר ביום הרווקים הסיני?

תשובות לשאלות האלה ועוד – במדריך שלפניכם.

מקור השם יום הרווקים הסיני

המונח יום הרווקים הסיני או גואנגון ג'י נטבע לראשונה באוניברסיטת נאנג'ינג (Nanjing University) שבסין, בשנות ה-90 של המאה ה-20.

יום הרווקים הסיני הוא יום חג אשר מיועד ל-איך לא- רווקים.

בתחילה החג נחגג רק על ידי רווקים, ולכן נקרא, "יום הרווקים הסיני", אבל היום החג פופולרי בכל רחבי העולם ואנשים רבים חוגגים אותו.

ישנן שתי סברות שמסבירות את קביעת המועד לחג זה:

1. הראשונה והמקובלת ביותר למקור יום הרווקים הסיני היא תאוריית ה"מינגקאווזו" (כל הגברים הרווקים) שמגיעה מאוניברסיטת נאנג'ינג, ולפיה ארבעה תלמידים רצו למצוא חברה ודיברו על כך כל ערב לפני השינה. לבסוף החליטו לארגן פעילויות עבור רווקים ב-11 בנובמבר.

2. הסברה השנייה טוענת על צעיר בשם מו גואנג קון שנולד ב-11 בנובמבר 1970. בגלל שמו המיוחד בסינית, הכינוי "גואנג גון" (רווק) נדבק בו מאז בית הספר היסודי. במהלך לימודיו באוניברסיטת נאנג'ינג, הוא ניהל מערכת יחסים שנגמרה בעקבות מותה של חברתו ממחלת הסרטן.

ביום ההולדתו בשנה האחרונה שלו באוניברסיטה, סיפור לחבריו לחדר את סיפורו. לאחר מכן, סיפור עצוב זה הפך לידוע באוניברסיטת נאנג'ינג ויום ההולדת שלו הוגדר כ"פסטיבל גואנג גון".

התאריך, 11 בנובמבר (11/11), נבחר כי המספר 1 מזכיר אדם בודד.

בעוד 2×1: הם שני אנשים אשר נמצאים אחד ליד השני (11).

ואילו (2x(2×1: מסמל חגיגה של 2 זוגות (לפחות), שכל אחד מהם מורכב משני אנשים בודדים המצויים זה לצד זה בתאריך זה (11/11).

איך הפך יום הרווקים הסיני לפופולרי כל כך?

יום הרווקים הסיני נחגג בהתחלה רק על ידי רווקים, ומכאן שמו, "יום הרווקים הסיני".

החג התפתח וניהיה פופולרי בעקבות פעילויות שהחלו להתרחש באוניברסיטת נאנג'ינג, בה ארבעה תלמידים החלו לארגן פעילויות משותפות לרווקים בכל 11 בנובמבר.

מאז, הפעילויות הופצו לאוניברסיטאות רבות אחרות. ומשם תרבות זו התגלגלה לכלל החברה הסינית.

עם תחילת המדיה החברתית יום הרווקים הסיני הפך לפופולרי יותר ויותר בסין ובעולם כלל.

כעת החג נחגג בכל העולם בידי אנשים רבים. בליינד דייטים נפוצים מאוד במהלך היום הזה כדי שלרווקים תיהיה הזדמנות לשנות את הסטטוס הזוגי שלהם. אוניברסיטאות רבות מקימות פרויקט מיוחד שמטרתו לכנס רווקים לחגיגות.

התאריך 11/11/11 הוגדר כ"יום הרווקים הסיני של המאה". בשנה זו החגיגות הגיעו לרמה הגבוהה ביותר. מבצעים רבים ופעילויות היו נפוצים בשנה זו ברחבי סין.

למרות שתאריך זה נועד לחגוג את הרווקות, נושאים רבים הקשורים לאהבה מדוברים בתקשורת הסינית והרצון למצוא בן או בת זוג עולה בקרב סינים צעירים.

יום הרווקים הסיני בעידן האינטרנט

הקונים מעדיפים לחפש את הפריטים הנחוצים להם ולרכוש באינטרנט במקום להמתין שעות ארוכות בתורים מחוץ לחניות החוגגות את החג ויוצאות במבצעים.

לאור הביקוש הרב, החברות השונות ואתרי האינטרנט הרחיבו את תאריכי המבצעים מעבר לתאריך הרשמי של ה-יום הרווקים הסיני, ובשנת 2018 החלו במבצעים כשבוע לפני התאריך הרשמי.

יום הרווקים הסיני – נתונים מספריים

במהלך יום הרווקים הסיני של שנת 2019, הגיע היקף המכירות אונליין באתרים מבית קבוצת עליבאבא, Tmall וטאובטו לשיא של כ-38.3 מיליארד דולר, עם גידול של כ-24% בשנת 2019 לעומת 2018.

לפי האתר CNBC, באתר עלי באבא בלבד, בשעה הראשונה לתחילת יום הרווקים הסיני עצמו, המכירות הגיעו ל-12 מיליון דולר ובכך שברו את שיא המכירות של יום הרווקים הסיני כולו בשנת 2016.

היקף המכירות של האתרים מבית קבוצת עליבאבאTmall וטאובטו משנת 2009:

  • 2009 – 76 מיליון דולר.
  • 2010 – 1.4 מיליארד דולר.
  • 2011 – 2.1 מיליארד דולר.
  • 2012 – 3.1 מיליארד דולר.
  • 2013 – 5.8 מיליארד דולר.
  • 2014 – 9.3 מיליארד דולר.
  • 2015 – 14.3 מיליארד דולר.
  • 2016 – 17.8 מיליארד דולר
  • 2017 – 25.4 מיליארד דולר.
  • 2018 – 30.8 מיליארד דולר.
  • 2019 – 38.3 מיליארד דולר.